Här ligger vi och myser...

Befinner oss i skrivande stund på en mysig film framför Pearce at the Front Lawn. Full internetbaserad täckning, vilket gör ett avsnitt av "Solsidan" fritt tillgängligt. Musikmys och frid under ett träd vid fontänen. Har varit här sedan morgonottan och planerar inte att slänga in handsken än på ett tag. Går ingen nöd på mig, inte! "Tankeblocket", min nya bästa vän, är med och det erbjuds fin reflektionstid. Ungefär såhär kan det se ut:




Gölligölligöll



"Ser du foten?"



Sista myset med gänget

Har nu bytt bostad igen. Lever nuförtiden på Amber+morföräldrar på farmen uppe i Habersham. Nu tänker ni förstås, Peter Habers skinka, vad har den med saken att göra? Men det har den alltså.

Sa tack och goodbye till värdis igår. Blev krontokigt då vi missförstått varandra och ingen var beredd på att jag skulle ta mitt pick och pack och flytta vidare för gott. Men som Sissy sa, bättre det än tvärtom; "Näe, Lisa, ska du inte flytta ut snart?". Kulturkrock när den är som bäst... Nat.

Gårdagsförmiddagen spenderades alltså framför tv:n och framemot eftermiddagen åkte jag och A på hundkojsjakt och filmmys hos Gayb. Pupusas, fast i Venezuelisk form förtärdes. Vi snackar alltså pitaliknande bröd som fylls med diverse gotte. Senare åkte vi till sjön och kvällsbadade och efter det drog A och jag vidare hem till gården. Där bjöds det på CocaCola, sweet potatoes som A kryddade med både socker och kanel, div grönsaker direkt från landet samt fried chicken. När diverse grannar kom och skulle slå sig i slang på ytterst utpräglat södernmål kändes allt så himla filmbaserat och södernaktigt amerikanskt! Jag njöt av min cultural experience - inte många sådana kvar nu...

Tilläggas kan att imorse runt 8 satt jag i parken på square:t och käkade min äggmacka som morfarn fixat så fint. Satt på den bänken där Lari, Chilver och jag blev bortchasade senast vi var där, p.g.a. ett gäng nötter som skulle envisas med att fota monumentet. Även denna morgonceremoni kändes högtidlig på något sätt. Lagom konstigt att glida runt i Gainesville utan mina brittiska kumpaner.

Låt oss nu fortsätta njuta!

Cheesiga hälsningar,



Allmänt | |
#1 - - Gölligölligöll:

Fein liten hund som strosar runt helt allena där i södern!! Passa på att insupa kulturen allt du kan, för snart kommer du överösas av den gamla vanliga skåpmaten (inte fy skam det heller om jag får säga det själv)!! Risk finnes att det börjar redan på Arlanda! Haha! Pyss RM

#2 - - bonde-lena:

haha peter habers skinka där fick ho allt till det!

Upp