Jesus och Gänget rockar loss

Igår var jag blessed värre! Hann med hela två kyrkobesök under kvällens gång. Vi började med ett besök i min nya mormor och morfars lilla kyrka mitt ute i bushen. Amber och jag utgjorde de enda i intervallet 0-65, resten var söta, goa, glada pensisar. Onsdag innebär, "show time" så det var inte värre än att joina den provisoriska kören, gå upp på scenen och ta en psalmbok och tjåla i. Debutlåten utgjordes av följande spexsång; "Send the light". Så himla klatchigt! När man sedan kör stämsång och ackompanjeras av både gitarr i plural, mandolin alt. banjo blir det hela så mycket roligare.



"I want you to remember this church". Yes, det kommer jag definitivt att göra! Slappt och spexigt. Mormor och morfar + två andra stod för fortsatt underhållning efter min och körens insats. Utdrag från mic: "Vad ska vi ta då?" "Äej, jag vet inte. Ta nåt." följt av "Carl, kan inte du köra nåt då?" "Ah, jo, jag kan ju försöka." Vi slutade av med gap och skrik-bön, men då var jag i full färd med att nosa igenom den där trevliga psalmboken. Jag tänkte det att, "Hör folk så jla dåligt? Vi sitter max 5 m från Prellen." men sen slog det mig att, ja kanske, vad hade vi för åldersgrupp sa vi?

Morfarn gav iaf ett fint speech innehållande Lisa Tilly både en och två gånger. Samtliga i församlingen kommer alltså att pray:a för mig i anslutning till min resa över Atlanten. Morfarn tycker dock att jag ska börja gå i kyrkan mer... "Varför gör du inte det?". Ja, nej...

Kyrka nr 2 utgjordes av Gaybie's spanska kyrka mitt i ett litet köpcenter i Gaines. Vi kom precis när karln drog sista låten. Även här var det musikunderhållningens natt. Gänget drog en milkshake på Donkis i blodsockerförebyggande syfte och vi for därefter hemåt.

Det blev en djävulsk natt. Lill-Puppy:n både kräktes och pinkade sönder sängen. Amber vaknade upp med en spya på kudden och jag väcktes av insikten att min fot var väldigt, väldigt våt... Utslängd blev han och vi kunde "gott" sova vidare.

Idag väntar trevligheter hemma hos Glennie. Tänkte byta bostad nu igen, var ju så länge sen sist! Höhö... Sista spexet med gänget kommer att inledas. Mkt spex i detta inlägg, men jag är ju en sådan lustigkurre så atteh, det får man stå ut med...


Allmänt | |
#1 - - RM på sofflocket:

Haha!! Klatschigt värre! Kan det vara nåt för husbandet tro? =) Men vart ska ho flytta nu då? Mycket kappsäck blir det! Om 4 små dagar ses vi!!! Hallelujah!! Pyss

#2 - - Båtägare:

ÅÅhh, husbandet! Det måste vi ta upp! Repetera/komplettera vid tillfälle! Kappsäcka mig hit och kappsäcka mig dit!! PUSS

Upp